شرکت نور صنعت تجهیز فردوس

ساخت وبلاگ

انکوباتور

دستگاه انکوباتورCO 2 چیست؟

انکوباتور COتجهیزات آزمایشگاهی است که برای رشد سلول ها و بافت های زنده استفاده می شود. محیطی با PH افزایش یافته را فراهم می کند که شرایط داخل بدن انسان را تقلید می کند. انکوباتورهای CO2 همچنین دما و رطوبت نسبی بافت کشت شده را کنترل می کنند. فرآیند رشد بافت زنده در انکوباتورهای CO2 به عنوان در شرایط آزمایشگاهی شناخته می شود.

ساختار انکوباتورهای CO2 آن را از اتمسفر موجود در محیط اطراف محافظت می کند.فضای داخلی دستگاه جوجه کشی استریل بوده و برای جلوگیری از هرگونه آلودگی طراحی شده است.هوایی که به داخل انکوباتور جریان می یابد فیلتر شده و به طور مساوی توزیع می شود.

انکوباتورهای CO2 تجهیزات آزمایشگاهی ضروری در زمینه های تحقیقاتی بالینی، دارویی و علوم زیستی هستند.

دو نوع اصلی انکوباتور وجود دارد. اینها انکوباتورهای حرارتی مستقیم و ژاکت آب هستند. این دو نوع انکوباتور برای مقاصد مختلف اقتباس شده اند.

هر آنچه که باید در مورد انکوباتور آزمایشگاهی بدانید

انکوباتور حرارتی مستقیم

انکوباتورهای حرارتی مستقیم دارای کویل های گرمایشی در محفظه های داخلی انکوباتورها هستند. از آنجایی که کویل های گرمایشی با انکوباتورها تماس مستقیم دارند، تنظیم دما زمان کمتری می برد. عقیم سازی از طریق چرخه گرمای خشک یا گرما مرطوب انجام می شود و سریع است. انکوباتورهای حرارتی مستقیم سبک تر هستند و به راحتی قابل نصب هستند.

معایب انکوباتورهای حرارتی مستقیم عبارتند از:گرمای نابرابر در محفظه ها، تبخیر بیش از حد مایعات بافت، و گاهی اوقات فن حرارتی یا کویل ها می توانند باکتری/قارچ را تولید کنند.

دستگاه انکوباتور واتر ژاکت

این نوع انکوباتور دما را از طریق ژاکت های پر از آب که به طور یکنواخت محفظه ها را احاطه کرده اند تنظیم می کند. با افزایش دمای آب، دمای اتاقک های داخلی افزایش می یابد. بافرهای حرارتی برای حفظ گرما در هنگام قطع برق در ژاکت ها قرار می گیرند.

تنظیم دما در انکوباتورهای ژاکت آب کندتر است و دارای یک حد درجه حرارت بالاتر است که عقیم سازی را غیرممکن می کند. همچنین در صورت پر شدن حمل آن سنگین است.

انتخاب انکوباتور مناسب برای آزمایشگاه شما شامل ارزیابی نیازها، انواع سلول ها و استفاده در آینده است. در اینجا نکاتی وجود دارد که برای انتخاب انکوباتور مناسب نیاز دارید.

  1. محل قرارگیری دستگاه انکوباتور: دمای طبیعی محل انکوباتور بر عملکرد دستگاه انکوباتور تأثیر می گذارد. برای مناطق سردسیر، انکوباتورهای حرارتی مستقیم بهترین انتخاب هستند. انکوباتورهای آزمایشگاهی واتر جکت برای نقاط داغ یا مکان هایی با دماهای نوسانی عالی هستند. انکوباتورهای واتر ژاکت برای مناطق دارای ارتعاش (مثلاً نزدیک به سانتریفیوژ) نیز مناسب هستند، زیرا ارتعاشات انکوباتور را کاهش می دهند. مکان پیشنهادی انکوباتور شما تعیین کننده نوع دستگاه جوجه کشی برای انتخاب است.
  2. کنترل رطوبت دستگاه جوجه کشی: رطوبت یک شرط کلیدی است که باید در انکوباتور حفظ شود. رطوبت ایده آل برای جلوگیری از تبخیر محتوای آب در بافت ها ضروری است. رطوبت نسبی مورد نیاز بافت های زنده بیش از 90 درصد است. انکوباتور ژاکت آب رطوبت را حفظ می کند، در حالی که انکوباتورهای حرارتی مستقیم ممکن است باعث تبخیر بیش از حد مایع در بافت های زنده شوند. مدل های جوجه کشی نیز کنترل رطوبت متفاوتی دارند. مراقب انکوباتورهایی باشید که دارای کنترل رطوبت عالی با زمان پاسخ کوتاه هستند.
  3. کنترل CO2 : CO2 بیش از حد در انکوباتورها می تواند باعث هیپوکسی در بافت ها شود. انکوباتورها از سنسور حرارتی سنتی یا حسگر مادون قرمز برای کنترل سطوح CO2 استفاده می کنند. نیاز CO2 شما برای بافت های کشت شده باید بر تصمیم شما در انکوباتور تأثیر بگذارد.
  4. کنترل آلودگی: تولیدکنندگان راه هایی را برای محدود کردن آلودگی انکوباتورها معرفی کرده اند. هوای داخلی به طور مداوم با استفاده از فیلتر HEPA فیلتر و استریل می شود. فشار مثبت نیز به انکوباتورها تعبیه می شود تا جریان هوای داخل از محیط اطراف انکوباتور کاهش یابد. انکوباتورهایی با کنترل آلودگی موثر انتخاب کنید.

بررسی دقیق تمام پارامترهای انتخابی شما برای اطمینان از انتخاب انکوباتور مناسب ضروری است.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : انکوباتور آزمایشگاهی, انکوباتور معمولی, انکوباتور یخچالدار, انکوباتور co2, نویسنده : Ferasati بازدید : 87 تاريخ : چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت: 17:36

کمد نگهداری مواد شیمی , Cabinets for storing chemicals

هنگام خرید کمدهای نگهداری مواد شیمیایی به چه نکاتی توجه کنیم

  •  

برای بسیاری از شرکت ها، مواد شیمیایی نقش مهمی در عملیات تجاری روزمره دارند. چه این مواد انحصاری مورد استفاده در فرآیند تولید باشند و چه حلال هایی که برای تمیز کردن یا چربی زدایی استفاده می شوند، مواد خطرناک در محل کار فراوان هستند.

مهمترین اقدام برای کاهش خطر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی برای کارکنان یا محیط زیست، نگهداری و جابجایی مناسب است.

برای بسیاری از مواد شیمیایی خطرناک، توصیه می‌شود که آنها را دور از دسترس مردم در کمدهای  مناسب نگهداری مواد شیمیایی نگهداری کنید و در صورت نیاز از پرسنل آموزش دیده مخصوص نگهداری کنید.

مواد شیمیایی خود را شناسایی کنید

قبل از عجله بیرون رفتن و خرید، یک نقطه شروع این است که انواع و تنوع مواد شیمیایی مورد استفاده در مرکز خود را تعیین کنید. هر ماده شیمیایی مورد استفاده در عملیات شما باید برگه اطلاعات ایمنی مواد (MSDS) داشته باشد.

MSDS اطلاعاتی در مورد الزامات ذخیره سازی مناسب برای هر ماده شیمیایی مورد استفاده در عملیات شما خواهد داشت. از جمله موارد دیگر، آنها باید به سؤالات زیر پاسخ دهند:

  • آیا ماده شیمیایی قابل اشتعال است؟
  • آیا ماده شیمیایی خورنده است؟
  • آیا این ماده شیمیایی به غیر از دمای محیط نیاز به نگهداری دارد؟
  • آیا این ماده شیمیایی یک اکسید کننده یا کاهنده است؟
  • آیا نور شیمیایی حساس است؟
  • آیا این ماده شیمیایی به روش های خاصی نیاز دارد؟

ملاحظات ذخیره سازی معمولی

پس از درک ویژگی های مواد شیمیایی که ذخیره می کنید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. ملاحظات معمولی عبارتند از:

  • کنترل دما
  • کنترل جرقه
  • تهویه مناسب
  • جداسازی شیمیایی
  • شناسایی شیمیایی

جداسازی شیمیایی

جدا نگه داشتن مواد شیمیایی به درستی برای ایمنی کارکنان مهم است. جداسازی مناسب تضمین می کند که مواد ناسازگار از تماس ناخواسته جلوگیری می کنند. آتش سوزی، احتراق، واکنش های شیمیایی خشن و گازهای سمی یا مضر همگی پیامدهای جداسازی نادرست مواد شیمیایی هستند.

اسیدها نباید با بازها ذخیره شوند. اکسید کننده ها نباید با مواد آلی یا مواد کاهنده ذخیره شوند. بهترین شیوه ها شامل یک مانع فیزیکی و/یا مناطق ذخیره سازی جداگانه برای تفکیک مناسب در صورت امکان می باشد.

ملاحظات کمدهای ذخیره سازی

هنگام انتخاب کمدهای مورد استفاده برای جداسازی مواد شیمیایی، اولین نکته باید سازگاری ماده شیمیایی با مواد مورد استفاده در ساخت کمد باشد.

هنگامی که به کمدهای فلزی نگاه می کنید، باید خواص خورندگی مواد شیمیایی را در نظر گرفت. به عنوان مثال، مواد خورنده مانند اسیدهای قوی یا مواد سوزاننده (بازهای قوی) احتمالاً اکثر کمدهای دارای ساختار فلزی را خورده می کنند. اسیدهایی مانند اسید سولفوریک، اسید نیتریک، اسید کرومیک، اسید استیک و اسید هیدروفلوئوریک و بازهای رایج مانند هیدروکسید آمونیوم، هیدروکسید پتاسیم (پتاس سوزآور) و هیدروکسید سدیم (سودا سوزآور) هرگز نباید در فلز ذخیره شوند.

انتخاب بهتر برای این مواد کمدهای غیر فلزی یا رنگ آمیزی اپوکسی خواهد بود. آنها با مواد خورنده قوی عمر مفیدتری را ارائه خواهند کرد.

برای مواد قابل اشتعال، کمد های فلزی ذخیره سازی ممکن است انتخاب پیشنهادی باشد. کمدهایی وجود دارند که به طور انحصاری برای مواد قابل اشتعال در دسترس هستند که در صورت بروز حادثه یا نشت آسیب و خطر را برای تأسیسات و کارمندان شما به حداقل می رساند.

سایر ملاحظات ایمنی

هنگام انتخاب کمدهای نگهداری مواد شیمیایی، ملاحظات دیگری نیز وجود دارد، از جمله اندازه محل نگهداری شما و مقدار مواد شیمیایی موجود.

علاوه بر نگرانی‌های مربوط به سازگاری با مواد شیمیایی، حمل و نقل ایمن مواد شیمیایی مستلزم بازرسی هفتگی مناطق ذخیره‌سازی مواد شیمیایی و کنترل قوی موجودی است. اطمینان حاصل کنید که همه مواد شیمیایی به درستی برچسب گذاری شده اند و مواد شیمیایی به درستی ذخیره می شوند، از جمله درپوش های محکم همیشه. مواد شیمیایی را هرگز نباید روی نیمکت ها، دودکش ها روی زمین، در راهروهای ترافیکی نگهداری کرد. قفسه ها هرگز نباید بیش از حد شلوغ باشند و وسایل نباید بالاتر از سطح چشم باشند.

اگر شرکت شما در حال طراحی مجدد مناطق ذخیره سازی شما، یا ارزیابی مجدد روش های زباله های خطرناک شما است، یک راه اندازی زباله های خطرناک را در نظر بگیرید.

بررسی زباله های خطرناک از یک شرکت زباله های خطرناک با تجربه و دارای مجوز مناسب ارزیابی روش های زباله های خطرناک شما است. حوزه های تمرکز عبارتند از:

  • تجلی زباله
  • رویه های زباله های خطرناک
  • ارزیابی ذخیره سازی زباله
  • آمادگی اضطراری
  • ارزیابی زباله های خطرناک
  • مراحل آموزش کارکنان

تکنسین‌های باتجربه که قوانین را رعایت می‌کنند، می‌توانند زمینه‌های نگرانی را مشخص کنند و راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه و ساده‌ای را برای نقض پسماندهای خطرناک ارائه دهند. آنها می توانند مناطق ذخیره سازی شما را ارزیابی کنند و در مورد نیازهای ذخیره سازی شما توصیه های منطقی و مقرون به صرفه ارائه کنند.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : کمد نگهداری مواد شیمیایی, کمد ضد اسید, کمد آزمایشگاهی, نویسنده : Ferasati بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 25 مهر 1401 ساعت: 18:40

کمد نگهداری مواد شیمیایی

14مرحله برای نگهداری ایمن مواد شیمیایی خطرناک

اگر هر گونه مواد شیمیایی خطرناک در محل کار خود دارید، موظف به نگهداری ایمن مواد شیمیایی هستید.

اگر هر گونه مواد شیمیایی خطرناک در محل کار خود دارید، موظف به نگهداری ایمن مواد شیمیایی هستید. تمام موادی که قابل اشتعال، انفجار، خورنده، سمی، سرطان زا یا خطرناک هستند باید به طور ایمن نگهداری شوند.مواد شیمیایی که به طور نامناسب ذخیره شده اند می توانند بسیار خطرناک باشند و به طور بالقوه می توانند باعث بروز حوادث جدی شوند.محل نگهداری مواد شیمیایی ایمن در درجه اول باید قرار گرفتن کارگران و دیگران را در معرض خطرات مرتبط با مواد شیمیایی محدود کند و از افراد در برابر اثرات خطرناکی که می تواند ناشی از نشت تصادفی یا واکنش شیمیایی باشد محافظت کند.

 

به ویژه مهم است که هرگز مواد شیمیایی خطرناک را در مجاورت غذا و نوشیدنی نگهداری نکنید.

هنگام نگهداری مواد شیمیایی خطرناک در محل کار، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برگه داده های ایمنی (SDS) یا برچسب را به دقت بخوانید و توصیه های ذخیره سازی را دنبال کنید.
  2. مواد شیمیایی را در برابر دسترسی یا استفاده غیرمجاز ایمن کنید.
  3. فقط حداقل مقدار مواد شیمیایی را در محل نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که همه مواد شیمیایی به وضوح و درست برچسب گذاری شده اند و برچسب ها سالم و خوانا هستند.
  4. اجازه ندهید مواد شیمیایی در معرض نور خورشید، گرمای بیش از حد یا منابع اشتعال قرار گیرند.
  5. تهویه مناسب را فراهم کنید.
  6. قفسه ها و کمدها نگهداری مواد شیمی را برچسب بزنید تا مواد شیمیایی در جای مناسب نگهداری شوند.
  7. در صورت لزوم از پلاکارد استفاده کنید.
  8. اطمینان حاصل کنید که طرح‌های تفکیک شفاف حفظ می‌شوند. مواد شیمیایی باید هنگام نگهداری از هم جدا شوند تا در صورت ریختن مواد شیمیایی ناسازگار با هم مخلوط نشوند.
  9. بیرون ظروف را تمیز و محل نگهداری را مرتب نگه دارید.
  10. برای جلوگیری از آلودگی در صورت نشت مایعات را بالای جامدات نگهداری نکنید.
  11. همیشه مواد خورنده را روی سینی های ریخته شده نگهداری کنید.
  12. اطمینان حاصل کنید که قفسه ها بیش از حد بار نیستند.
  13. هرگز مایعات قابل اشتعال را در یخچال یا فریزر نگهداری نکنید مگر اینکه اصلاح شده باشند، یعنی ضد جرقه.
  14. جداسازی مواد شیمیایی ناسازگار که در صورت نگهداری با هم می توانند واکنش خطرناکی نشان دهند.

توجه داشته باشید که هنگام نگهداری یا حمل و نقل، مواد شیمیایی مختلف باید از هم جدا شوند تا در صورت ریزش مواد شیمیایی ناسازگار با هم مخلوط نشوند. شما باید مشاوره حرفه ای در مورد جداسازی مواد شیمیایی خطرناک دریافت کنید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : کمد نگهداری مواد شیمیایی, کمد آزمایشگاهی, کمد ضد اسید, کابینت ایمنی, نویسنده : Ferasati بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 10 مهر 1401 ساعت: 17:31

کمد نگهداری مواد شیمی

اقدامات ایمنی ذخیره سازی مواد شیمیایی در صنعت

امروز،در این مقاله  ذخیره سازی مواد شیمیایی ، اقدامات احتیاطی ایمنی که باید انجام شود را پوشش خواهیم داد. این بایدها و نبایدها به شما کمک می کند تا دانش مناسبی از اقدامات ایمنی نگهداری مواد شیمیایی داشته باشید .

در هر صنعت شیمیایی، مواد شیمیایی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و در فرآیند ساخت مورد نیاز هستند. نه تنها از مواد شیمیایی در بخش تولید استفاده می شود، بلکه در بخش های کنترل کیفیت نیز به عنوان آزمایشگاه هایی که نمونه مربوط به تولید در آن آزمایش می شود، در آزمایشگاه های توسعه فرآیند و در آزمایشگاه های تحقیق و توسعه استفاده می شود.

 

ذخیره سازی مواد شیمی

ذخیره سازی مواد شیمیایی برای اطمینان از اینکه تولید به دلیل کمبود مواد خام یا ماده شیمیایی مورد استفاده در فرآیند تولید و برای اهداف آزمایش حین فرآیند با مشکل مواجه نمی شود، واقعاً مهم است ذخیره سازی مواد شیمیایی برای اطمینان از اینکه تولید به دلیل کمبود مواد خام یا ماده شیمیایی مورد استفاده در فرآیند تولید و برای اهداف آزمایش حین فرآیند با مشکل مواجه نمی شود، مهم است.

ذخیره سازی تاسیسات شیمیایی تحت بخش فروشگاه است که بخش مسائل شیمیایی یا مواد خام را مدیریت می کند. برای جلوگیری از هرگونه اشتباه در حین جابجایی و نگهداری مواد، باید اقدامات احتیاطی ایمنی انجام شود و از ظروف مناسب استفاده شود.

جابجایی و ذخیره سازی مواد بسیار مهم است زیرا انواع مختلفی از مواد به انبار می آیند و هر ماده شیمیایی خواص شیمیایی و فیزیکی متفاوتی دارد. قبلاً مقاله مفصلی در مورد انواع خطرات در صنایع شیمیایی ارائه کرده بودیم که در زیر خطرات شیمیایی قرار می گیرد. امروز در این راهنما، ما قصد داریم اقدامات ایمنی نگهداری مواد شیمیایی را بشناسیم.

انبار مواد شیمیایی چیست؟

در صنایع شیمیایی، انبار مواد شیمیایی تأسیساتی است که در آن کلیه مواد شیمیایی برای فرآیند تولید، آزمایشگاه ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی به صورت عمده مورد نیاز است. محصولات نهایی، محصولات میانی نیز در انباری که ارسال از آنجا انجام می شود، نگهداری می شود.

هر سازمانی از اصطلاحات مختلفی مانند فروشگاه، انبار یا بخش تدارکات استفاده می کند.

چرا اقدامات ایمنی در انبار مواد شیمیایی مهم است؟

انواع مختلفی از مواد شیمیایی مانند مواد شیمیایی خطرناک، رادیواکتیو، قابل اشتعال، انفجاری، خورنده به مقدار فله در فروشگاه ذخیره می شود. فقدان اقدامات ایمنی می تواند منجر به حوادث و انفجارهای بزرگ شود. از این رو تکنیک های ایمنی در ذخیره سازی مواد شیمیایی مورد نیاز است.

اقدامات ایمنی هنگام نگهداری مواد شیمیایی

  • قبل از ورود مواد شیمیایی به انبار، شخصی که در بخش فروشگاه کار می کند باید اطلاعات کاملی از برگه اطلاعات ایمنی مواد مواد شیمیایی داشته باشد.
  • دستورالعمل های سازنده و تامین کننده را برای نگهداری و نگهداری مواد شیمیایی بخوانید و دنبال کنید .
  • برای جلوگیری از نگهداری مواد شیمیایی ناسازگار با هم، مواد شیمیایی باید جدا شوند.
  • PPE های مورد نیاز برای رسیدگی به تمام مواد و مواد شیمیایی ذخیره شده در تاسیسات باید در دسترس باشند.
  • یک کیت نشت آب باید همراه با کپسول آتش نشانی و تجهیزات آتش نشانی موجود باشد .
  • در صورت سوختگی پوست در اثر نشت یا پاشیده شدن مواد شیمیایی، جعبه کمک های اولیه باید در انبار موجود باشد.
  • مواد شیمیایی باید در یک قفسه محکم و قوی ذخیره شود و محدودیت بار ایمنی قفسه را حفظ کند تا از فروریختن آن جلوگیری شود.
  • ظروف بزرگ و سنگین یا ظروف مواد شیمیایی مایعات را نباید در قفسه های بلند یا کمدها در ارتفاع نگهداری کرد. اینها باید در سطح شانه یا پایین تر نگهداری شوند.
  • مواد را روی فازهایی مانند جامد، مایع و گاز جدا کرده و بر اساس آن ذخیره کنید.
  • سیلندرهای گاز و عمودی نگه داشته شوند و برای جلوگیری از سقوط آنها با زنجیر بسته شوند.
  • ظرف مواد شیمیایی باید بدون نشت و مهر و موم باشد. باید دقت بیشتری کرد تا ظرف در حین جابجایی آسیب نبیند.
  • ظرف باید دارای برچسبی با نام ماده شیمیایی ذخیره شده در آن باشد.
  • تنها فرد مجاز باید اجازه ورود به محل را داشته باشد.
  • محل نگهداری باید به خوبی تهویه شود تا از تجمع گازهای سمی جلوگیری شود و مواد شیمیایی سمی و بدبو باید در کابینت مخصوص سم نگهداری شوند.
  • مواد قابل اشتعال را در محفظه نگهداری مایعات قابل اشتعال مجاز نگهداری کنید.
  • نگهداری مناسب تهویه مطبوع و نگهداری پیشگیرانه دوره ای برای حفظ دمای مورد نیاز در انبار انجام شود.
  • ردیاب های لازم و سیستم اعلام حریق یا اعلام حریق برای تشخیص هرگونه نشتی مواد قابل اشتعال یا سمی باید نصب شود و دوربین مدار بسته نیز نصب شود تا نظارت مناسبی بر هر موقعیت غیرعادی داشته باشد.
  • یک بخش اختصاصی باید برای نگهداری مواد شیمیایی مختلف وجود داشته باشد و قسمت باید به درستی برچسب گذاری شود.
  • روشنایی مناسب باید تضمین شود تا به وضوح قابل مشاهده باشد.
  • برای جلوگیری از گسترش آتش باید از کف و دیوارهای مقاوم در برابر آتش در ساخت یک انبار استفاده کرد.
  • مواد شیمیایی نباید در تماس مستقیم با نور خورشید یا آب باران قرار گیرند.
  • برای جلوگیری از شرایط ناامن باید از شیوه های خوب خانه داری پیروی کرد.
  • نظارت مناسب باید برای نظارت بر شرایط غیرمعمول یا نامطلوب مانند فهرست زیر انجام شود.
  • نشت ظرف مواد شیمیایی مایع، ریختن مواد شیمیایی، تحت فشار قرار گرفتن تونر گاز.
  • نظارت بر دما (خیلی زیاد یا خیلی کم).
  • آشکارسازهای شیمیایی و اعلام حریق را از دست ندهید.
  • سیم های برق شکسته.
  • برچسب زدن و علائم هشدار دهنده مناسب.

بایدها و نبایدهای مهم برای ایمنی شیمیایی 

اقدامات ایمنی در نگهداری مواد شیمیایی نباید انجام شود

  • ظروف شیمیایی را با یکدیگر مخلوط نکنید.
  • فراموش نکنید که برچسب را روی ظرف بچسبانید.
  • اجازه ندهید افراد غیرمجاز وارد ساختمان شوند.
  • ظرف مواد را جلوی خروجی اضطراری قرار ندهید و آن را مسدود کنید.
  • کانتینرها را قرار ندهید و تجهیزات آتش نشانی را مسدود نکنید.
  • اجازه ندهید کار داغ وارد منطقه شود.
  • ظروف خالی را با ظرف پر از مواد نگهداری نکنید.
  • درب ظروف مواد شیمیایی را باز نگذارید.

آیا در نگهداری مواد شیمیایی اقدامات ایمنی

  • به افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند در مورد حمل و نقل مواد آموزش دهید و همچنین آموزش های تازه سازی ارائه دهید.
  • نور و تهویه مناسب داشته باشید
  • مواد قابل اشتعال و خطرناک را از منبع اشتعال، حرارت یا جرقه دور نگه دارید.
  • از روش های استاندارد برای جابجایی، نگهداری و دفع مواد شیمیایی پیروی کنید.

اینها بایدها و نبایدهای نگهداری و نگهداری مواد شیمیایی بود. پیروی از این دستورالعمل ها نه تنها انبار شما را سازماندهی می کند، بلکه به ایجاد ایمنی در محل کار و نگهداری ایمن مواد شیمیایی نیز کمک می کند.

پرسش‌های متداول (روش‌های ایمن برای ذخیره‌سازی مواد خطرناک)

  1. چرا مهم است که مواد شیمیایی در ظروف اصلی خود نگهداری شوند؟

پاسخ انواع مختلفی از ظروف برای نگهداری مواد شیمیایی موجود است و هر ماده شیمیایی با هر نوع ظرفی سازگار نیست. ممکن است اشتباهی در شناسایی مواد شیمیایی ذخیره شده در ظرف دیگری رخ دهد.

  1. کدام ویژگی برای یک منطقه نگهداری مواد شیمیایی مهمتر است؟

پاسخ ویژگی های مهم در هنگام نگهداری مواد شیمیایی به یک محدود نمی شود، محل نگهداری باید دارای فضای کافی، رعد و برق مناسب برای دید، کابینت های نگهداری مواد سمی، قابل اشتعال و سمی و غیره باشد.

  1. اقدامات احتیاطی برای ذخیره سازی مواد خطرناک چیست؟

پاسخ برچسب زدن ظروف باید به درستی انجام شود و در مکانی اختصاصی و دور از مواد شیمیایی ناسازگار نگهداری شوند. مواد خطرناک را نباید در ارتفاع بیش از شانه نگهداری کرد.

  1. مواد شیمیایی ناسازگار چیست؟

پاسخ منظور از مواد شیمیایی ناسازگار، آن دسته از مواد شیمیایی است که منجر به یک واکنش نامطلوب می شود که برای سلامت انسان و محیط زیست مضر است. می توانید MSDS را بررسی کنید تا بررسی کنید که کدام ماده شیمیایی است

بسته بندی

این راهنمای دقیق در مورد اقدامات ایمنی نگهداری مواد شیمیایی بود. مراقبت بیشتر برای نگهداری مواد خطرناک برای ایمن نگه داشتن محل کار و جلوگیری از حوادث مهم است. در صورتی که می خواهید موضوع خاصی را پوشش دهیم، از طریق نظرات خود به ما اطلاع دهید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : کمد نگهداری مواد شیمیایی, کمد آزمایشگاهی, کمد ضد اسید, کابینت ایمنی, نویسنده : Ferasati بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 10 مهر 1401 ساعت: 17:30

کمدهای نگهداری مواد شیمی

ایمنی مواد شیمیایی بوسیله کمدهای نگهداری مواد شیمی

نکاتی برای جابجایی ایمن، نگهداری و محافظت از خود در برابر مواد شیمیایی آزمایشگاهی می توان از کمدهای نگهداری

اکثر آزمایشگاه ها از مواد شیمیایی استفاده می کنند که از کمدهای نگهداری برای نگهداری از آنها استفاده می کنند. بسته به تمرکز آزمایشگاه – سنتز تحقیقات، تولید ترکیبات، هضم اسیدهای پایه و غیره – انواع و مقادیر مواد شیمیایی مورد استفاده می تواند بسیار متفاوت باشد. متأسفانه، گزارش‌های تصادفات و حوادث مربوط به استفاده و نگهداری مواد شیمیایی بسیار مکرر است. ما باید در نگهداری و جابجایی مناسب این مواد خطرناک کوشا باشیم وگرنه مشکلاتی پیش خواهد آمد. بنابراین، در این ستون قوانین کلی ایمنی را برای جابجایی و نگهداری مواد شیمیایی در آزمایشگاه ارائه می دهیم.

قبل از پرداختن به جزئیات، مهم است که بسیاری از مقررات فدرال، ایالتی و محلی را بررسی کنیم که ممکن است شامل الزامات خاصی برای جابجایی و نگهداری مواد شیمیایی در آزمایشگاه ها و انبارها باشد. به عنوان مثال، مواد کنترل شده و الکل های مصرفی توسط سازمان غذا و دارو و سازمان نظارت بر دارو، مواد رادیواکتیو توسط کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای و پسماندهای خطرناک توسط آژانس حفاظت از محیط زیست کنترل می شوند. این الزامات خاص می تواند از کمدهای نگهداری مواد شیمی  قفل شده ساده و ظروف زباله خاص تا دسترسی کنترل شده برای مناطق تحت نظارت را شامل شود. اگر هر یک از آزمایشگاه های شما از مواد بالقوه خطرناک استفاده می کند یا تولید می کند، تعیین کنید که کدام مقررات اعمال می شود و الزامات خاصی که آنها اعمال می کنند. کدهای ساختمانی و آتش نشانی ایالتی یا محلی بسیار رایج هستند،

یکی دیگر از موانعی که اغلب با آن مواجه می‌شوید، این واقعیت است که آزمایشگاه‌ها در طول زمان تکامل می‌یابند و تغییر می‌کنند. ما باید آگاهی را بر روی امکانات آزمایشگاهی خود متمرکز کنیم و یک فرآیند بازبینی منظم (سالانه) را اجرا کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایمنی کلی آزمایشگاه ما به‌روز می‌ماند.

اول : تجهیزات حفاظت فردی مناسب (PPE)

تمرکز این مقاله ذخیره ایمن مواد شیمیایی است. اما قبل از جمع آوری بطری های مواد شیمیایی و سازماندهی مجدد آزمایشگاه هایمان، باید مطمئن شویم که PPE مناسب داریم. حداقل، این باید شامل دستکش‌های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و محافظ چشم، کفش‌های بسته (که برای کار در آزمایشگاه ضروری است)، و روپوش‌های آزمایشگاهی و/یا پیش‌بند شیمیایی (در صورت نیاز یا در صورت لزوم توسط خط‌مشی ایمنی آزمایشگاه شما استفاده می‌شود) باشد. .

هنگامی که PPE خود را جمع آوری کردیم، قبل از اینکه ظروف شیمیایی را به اطراف حرکت دهیم، فقط چند چیز دیگر باید جمع آوری کنیم. محیط اطراف خود را بررسی کنید و به خطرات احتمالی سفر و مکان ایستگاه های کاری که دیگران در آن مشغول هستند توجه کنید. مطمئن شوید که خروجی ها، گذرگاه ها و قسمت های تجهیزات اضطراری (به عنوان مثال، شستشوی چشم و دوش های ایمنی) تمیز و فاقد مواد ذخیره شده باشند. یک کیت کامل نشت با مواد جاذب مناسب، عوامل خنثی کننده، ظروف پاکسازی و ظروف زباله را پیدا کرده و در دسترس داشته باشید. در نهایت، بررسی کنید که همه ظروف مواد شیمیایی دارای برچسب کامل در شرایط خوب باشند و برگه‌های اطلاعات ایمنی (SDS) به راحتی در دسترس باشند. برای راهنمایی با استاندارد ارتباط خطر  OSHA مشورت کنید. یکی دیگر از منابع خوب برای این ستسیستم استاندارد برای شناسایی خطرات مواد برای واکنش اضطراری .

دوم: حمل و نقل ایمن

در اینجا نکات ما برای جابجایی ایمن مواد شیمیایی آمده است:

  • هرگز مواد شیمیایی و ظروف تخریب کننده آشکار را جابه جا نکنید. این موارد را به سرپرست آزمایشگاه یا محقق اصلی خود گزارش دهید.
  • هنگام حمل مواد شیمیایی، بطری ها را در ظروف ثانویه مناسب و ضد نشت قرار دهید تا از شکستگی و ریزش محافظت کنید. یک مثال خوب استفاده از یک توله پلاستیکی مخصوص برای حمل بطری های شیشه ای چهار لیتری مواد خورنده یا حلال است.
  • هنگام جابجایی ظروف متعدد، بزرگ یا سنگین، از چرخ دستی های محکم استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که چرخ‌های گاری به اندازه‌ای بزرگ هستند که بدون واژگونی یا توقف ناگهانی روی سطوح ناهموار غلت بزنند. اگر گاری‌ها برای نگهداری ثانویه استفاده می‌شوند، مطمئن شوید که سینی‌ها ضد مایع هستند و لبه‌های کافی در هر چهار طرف دارند.
  • در زمان‌های شلوغ مانند زمان استراحت یا (برای آن آزمایشگاه‌های دانشگاهی) دوره‌های ناهار یا تغییر کلاس، مواد شیمیایی را حمل نکنید.
  • در صورت امکان از آسانسورهای باربری برای جابجایی مواد شیمیایی خطرناک برای جلوگیری از حوادث احتمالی در آسانسورهای مسافربری شلوغ استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هنگام فشار دادن دکمه های آسانسور یا باز کردن درها، دستکش را بردارید.
  • هرگز مواد شیمیایی را بدون مراقبت رها نکنید.

سوم: قوانین نگهداری مواد شیمیایی

نگهداری ایمن مواد شیمیایی در آزمایشگاه یا انبار نیاز به دقت و توجه دقیق دارد. استفاده صحیح از کمدهای نگهداری و ظروف و تجهیزات آزمایشگاهی رایج بسیار مهم است. برای ذخیره ایمن مواد شیمیایی، موارد زیر را انجام دهید.

  • تمام ظروف مواد شیمیایی را به طور کامل برچسب بزنید. توصیه می کنیم نام مالک یا کاربر را همراه با تاریخ دریافت درج کنید.
  • فضای ذخیره سازی خاصی برای هر ماده شیمیایی فراهم کنید و پس از هر بار استفاده از بازگشت آن اطمینان حاصل کنید.
  • مواد سمی فرار و مواد شیمیایی بدبو را در کمدهای نگهداری مواد شیمی دارای تهویه نگهداری کنید. لطفاً برای راهنمایی های خاص با پرسنل بهداشت و ایمنی محیطی خود مشورت کنید.
  • مایعات قابل اشتعال را در کمدهای نگهداری مایعات قابل اشتعال مجاز نگهداری کنید. ممکن است مقادیر کمی مایعات قابل اشتعال در اتاق باز نگهداری شود. با مقامات محلی خود (به عنوان مثال، آتش نشان، پرسنل EH&S) برای محدودیت های مجاز مشورت کنید.
  • همه مواد شیمیایی به خصوص مایعات را بر اساس گروه های سازگار جدا کنید. تمام اقدامات احتیاطی در مورد نگهداری مواد ناسازگار را رعایت کنید. نمودار سازگاری شیمیایی را برای مرجع، هم در آزمایشگاه و هم در کنار اتاق های نگهداری مواد شیمیایی ارسال کنید.
  • از ظروف ثانویه مقاوم مناسب برای مواد خورنده استفاده کنید. این کار از کمدها محافظت می کند و هرگونه نشتی یا ریزش به دلیل شکستگی را می گیرد.
  • ظروف را محکم ببندید تا از خروج بخارات جلوگیری شود.
  • برای نگهداری مواد شیمیایی از یخچال های تعیین شده استفاده کنید. این یخچال ها را فقط برای نگهداری مواد شیمیایی – بدون مواد غذایی برچسب بزنید. هرگز مایعات قابل اشتعال را در یخچال نگهداری نکنید مگر اینکه به طور خاص برای چنین نگهداری طراحی و تایید شده باشد. برای نگهداری مواد قابل اشتعال فقط از یخچال های ضد انفجار (بدون جرقه) استفاده کنید.

و از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • ظروف یا مایعات بزرگ و سنگین را در قفسه های بلند یا در کمدهای  نگهداری بلند نگهداری کنید. به جای آن ها را در سطح شانه یا پایین نگه دارید.
  • بطری ها را روی زمین نگهداری کنید مگر اینکه در نوعی محفظه ثانویه باشند.
  •  نگهداری مواد شیمیایی در نزدیکی منابع گرما یا زیر نور مستقیم خورشید.
  • نگهداری مواد شیمیایی در هودهای شیمیایی ظروف بیش از حد در جریان هوا و عملکرد هود اختلال ایجاد می کند. فقط مواد شیمیایی در استفاده واقعی باید در کاپوت باشد.
  • نگهداری هر چیزی در بالای کمد برای جلوگیری از تداخل با سیستم اطفاء حریق، از فاصله حداقل 18 اینچی در اطراف سرهای آبپاش اطمینان حاصل کنید.
  • استفاده از نیمکت برای ذخیره سازی این فضاهای کاری باید فقط حاوی مواد شیمیایی در حال استفاده باشد.
  • نگهداری مواد شیمیایی به طور نامحدود رطوبت باعث کیک شدن یا سفت شدن پودرها می شود. مواد شیمیایی مایع تبخیر می شوند. ما اکیداً توصیه می کنیم که تمام ظروف هنگام ورود به آزمایشگاه دارای تاریخ باشند. اطمینان حاصل کنید که تمام تاریخ انقضای تولید کنندگان به شدت دنبال می شود. به ترکیبات واکنشی یا خطرناک توجه ویژه ای داشته باشید. تمام مواد منسوخ، سخت شده، تبخیر شده یا تخریب شده را به سرعت دور بیندازید.

پیروی از این دستورالعمل های ساده شما را به خوبی در مسیر یک آزمایشگاه کارآمد، سازمان یافته و ایمن قرار می دهد. آنها را نادیده بگیرید، یا در کاربرد آنها برتر باشید، و ممکن است روزی در حال چیدن خاکستر یا آوار باشید. چند دقیقه ای را با این لیست به طور منظم در آزمایشگاه سپری کنید، و باید از هر گونه حادثه بزرگ با ذخیره سازی مواد شیمیایی جلوگیری کنید.

شرکت نور صنعت تجهیز فردوس...
ما را در سایت شرکت نور صنعت تجهیز فردوس دنبال می کنید

برچسب : کمد نگهداری مواد شیمیایی, کمد آزمایشگاهی, کمد ضد اسید, کابینت ایمنی, نویسنده : Ferasati بازدید : 135 تاريخ : يکشنبه 10 مهر 1401 ساعت: 17:29